Työmailla liikuttaessa maasto voi vaihdella mudasta nurmelle, louheelta ja hiekalta betonille ja asfaltille. Tämä tuo erityisen haasteen työkoneen rengasvalintoihin, jotta se suoriutuisi tasaveroisesti kaikilla pinnoilla. Alliance Tire Group on tuonut oman ratkaisunsa asiaan julkaisemalla uuden rengasmallin nimeltään 585.
”Tällaisten renkaiden markkinoita on aiemmin hallinnut yksi ainoa valmistaja ja selkeästi kovemmalla hinnalla. Uuden Alliance 585 -renkaan myötä on saatavilla vihdoinkin laadukasta rengasta ja huokeampaan hintaan”, kertoo myyntipäällikkö Pasi Toppinen NDI Finland Oy:stä, joka on Alliancen maahantuoja.
Alliance 585 on rengasvalmistajan näkemys monen ongelman ratkaisuun rakennustyömailla. Ongelmat ilmenevät erityisesti sateisilla keleillä, jotka ovat arkipäivää Suomen olosuhteissa.
”Normaaleilla monikäyttörenkailla on tapana saada työkone juuttumaan kiinni mutaisella rakennustyömaalla. Tämä yritetään ratkaista laittamalla maahan ajoa helpottavia tasoja, ilman niitä renkaat eivät saa pitoa. Muta tiivistyy renkaan kuviointiin”, Toppinen valaisee ja jatkaa:
”Työkoneisiin voi tietysti aina asentaa maatalousrenkaat, jonka varjopuolena on epämukava ajettavuus asfaltilla ja betonilla. Kovalla alustalla ajo on myös raskasta renkaalle, perinteinen traktorin rengas ei ole suunniteltu sellaiselle väännölle minkä esimerkiksi asfaltti aiheuttaa. Tämä näkyy renkaan ennenaikaisena kulumisena. 585:n uusi rengastyyppi tarjoaa parhaat puolet maatalousrenkaista ja teollisuusrenkaista, tarjoten erinomaista pitoa mutaisella työmaalla ja ajomukavuutta maantiellä.”
Vaikka Alliance 585 on edullinen vaihtoehto Premium-merkkeihin verrattuna, valmistaja kertoo käyttäneensä siinä vahvistettua rakennetta ja valmistusmateriaaleja, joita on tapana nähdä kalliimmissa renkaissa. Näillä valinnoilla on pyritty saamaan renkaalle pitkä käyttöikä ja varmistamaan, että se kestää pistoja sekä vaurioita hyvin.
”Alliancelta tiedotetaan, että renkaan vankka rakenne ja optimaalinen kuormauskyky takaavat matalat käyttökulut koko renkaan elinkaaren ajan”, Pasi Toppinen tiivistää.