Komatsu Forest Oy:n markkinointijohtaja Timo Korhonen (62) ilmoitti helmikuun alkupäivinä jäävänsä eläkkeelle myöhemmin tänä syksynä. Timo Korhonen on palvellut nykyistä työnantajaansa 22 vuotta, kaikkiaan työvuosia on takana neljän vuosikymmenen verran. Kokemusta eri tehtävistä metsäkoneiden parista on ehtinyt kertyä myyjästä toimitusjohtajaan ja kaikkea siltä väliltä. Korhosella on taustallaan kuten myös työn myötä kertyneenä vankka metsällinen koulutus, paljon kokemusta puunkorjuusta ja koneyrittämisestä koko työuran ajalta.
”Minusta on oikein kertoa hyvissä ajoin tällaisista aikomuksista pitkäaikaiselle ja erittäin hyvälle työnantajalle, jonka leivissä olen saanut olla yli puolet työelämästäni. Tällä tavalla seuraajani etsimiseen jää riittävästi aikaa. En halua määritellä seuraajani ammatillista profiilia, ajat muuttuvat ja kunkin tehtävän vaatimukset niiden mukana. Teknologia kehittyy tällä hetkellä nopeissa sykleissä. Siksi on tärkeää, että myyntiä ja markkinointia ovat tukemassa yrityksen huippupätevät eri teknologioihin perehtyneet asiantuntijat. Komatsun tälle toimialalle määrittelemät arvot: metsä, asiakkaan toimialan ymmärtäminen ja intohimo teknologian kehittämiseen ovat minulle olleet hyvä ohjenuora. Paljon on kuitenkin sellaista, mikä ei muutu ja mistä olisi hyvä seuraajalleen kertoa, tämän hiljaisen tiedon siirtämiseen olen varannut pari viimeistä kuukautta työrupeamani lopusta”, Korhonen kertoo päätöksestään.
Komatsu Forest Oy etsiikin nyt jo hyvissä ajoin seuraavaa myynti- ja markkinointijohtajaa Suomen ja Baltian alueelle vastaamaan metsäkonemyyntitiimin tuloksellisesta toiminnasta ja myynnin- sekä markkinoinnin prosesseista.