Ollaan päästy jo vähän syksyn kantaan kiinni, ja meno sen kuin kovenee. Nyt ilmestyvässä Koneurakointi-lehdessä esitellään paitsi uusimman pään rautaa, myös vanhaa, mutta silti yhä elämässä ja tuloksenteossa kiinni olevaa kalustoa. MOHA-hakkuri, Vammas Major ja harrastekoneeksi päätynyt Aktiv Skotten saavat lehden sivuilla kaverikseen myös mm. JCB 150X HD:n, Ljungby L13:n ja Hitachin seiskasarjan ZX-kaivinkoneita. Urakalla vieraillaan Viitostien touhuja katsomassa, ja muutakin mielenkiintoista kalustoa on esillä hyvinkin eri kokoisina versioina. Koko litania löytyy tuosta alta, ja lehti kolisee postiin ja lehtipisteisiin viikolla 34.

KONEET JA URAKAT

8 Äijäsen X

JCB:n pienempiä X-malliston kaivinkoneita on nyt Suomessa.

22 Viitostie vahvistuu

Valtatie 5 käy läpi merkittäviä vaiheita Mikkelin ja Juvan välillä.

28 Päivitetty resepti

Ljungbyn pyöräkuormaajat saivat uudistuksia vuonna 2020.

36 Johto-Majuri

Vammas Major jaksaa painaa kaapelitöissä pitkällä kokemuksella.

42 Seiskaa pöytään!

Hitachin Zaxis-sarja on ehtinyt jo seitsemänteen sukupolveensa.

44 Terrastorm – Tehty toimintaan!

Torsus Terrastorm on maasto­kelpoinen pakettiauto tai minibussi.

46 Käyttäjän tarpeisiin tehty

MOHA-Sisu on tarkasti räätälöity monitoimihakkuri Kerimäeltä.

52 Tanskalaishakkurin paluu

Green Chip CH 838 elvyttää Silvatec-perinteitä hakkuririntamalla.

56 Työntö- ja vetovoimaa

Goldhoferin työntötraktorit ovat lentokenttien voimanpesiä.

62 Pintaa pienestä pullosta

Northern Rhino Oy kestopinnoittaa työkoneita ympäri Suomen.

66 Pelloilla ja puistoissa

John Deere Gator on jo legenda traktorimönkijöiden joukossa.

72 Taajamien taitaja

MAN TGE on täyssähköinen vaihtoehto dieselpakulle.

78 Aktiivinen harvinaisuus

Aktiv Skotten 747 oli yksi näkemys ruotsalaisesta metsäkoneesta.

86 Rauta-aarteita

Pienoismallikokoelman äärellä konemuistot palaavat mieleen.

VAKIOPALSTAT

14 Uutiskynnys

60 Katsaus Koneeseen – Lava Lappiin

90 Seuraavassa numerossa

Edellinen artikkeliJCB 150X HD -video
Seuraava artikkeliHelsingin MaatalousKonemessut kahden vuoden päähän