K Auto Oy:n MAN-yksikkö on vastannut kuluvan vuoden alusta koko Suomen MAN-myynnistä oman suoramyyntiorganisaationsa voimin. K Auto tiedottaa, että jälleenmyyjäyhteistyö Suvanto Trucksin kanssa on päättynyt vuoden 2018 lopussa.
”Kiitämme Eetu Suvantoa ja hänen tiimiään helmikuussa 2015 alkaneesta jälleenmyyjäyhteistyöstä. Meille muutos on luonteva jatkumo syksyllä 2018 tehdylle K-Auton sisäiselle organisaatiouudistukselle, jossa MANin vähittäiskauppa- ja maahantuontitoiminnot yhdistettiin yhdeksi organisaatioksi”, kertoo Olli Ronkainen, K Auto Oy:n MAN-yksikön johtaja.
MAN-yksikössä henkilöstönimityksiä
Antti Heinonen aloitti 12.11.2018 kuorma-autojen tuotepäällikkönä. Antilla on vahva kokemus kuorma-autoalalta korjaamopäällikön ja myynti-insinöörin tehtävistä. Juha Kärkkäinen puolestaan aloitti 7.12.2018 varaosamyyjänä MAN Center Espoossa. Jarkko Saarela aloitti 2.1.2019 lähtien kehityspäällikkönä. Jarkon vastuualueena on vaihtoautokaupan ja vuokrausliiketoiminnan kehitys, ja hänellä on yli 10 vuoden kokemus autovuokraamoalalta yhdestä Suomen suurimpiin kuuluvasta autovuokraamoketjusta. Jirka Sottinen on aloittanut kuorma-automyyjänä vastuualueenaan Varsinais-Suomi ja asema-paikkanaan Raskone Turku. Jirkalla on pitkä kokemus myyntityöstä ajoneuvovarustelujen ja päällirakenteiden parista sekä vahva tekninen kokemus raskaskonealalta.
Mallivuosi 2019 pitää sisällään uudistuksia
Vuonna 2018 MANin kuorma-autojen rekisteröinnit kasvoivat yli 16 % ja malliston uuden tulokkaan, TGE-malliston, myötä merkin kokonaisrekisteröinnit kasvoivat 46 % aiemmasta vuodesta.
Vuosi 2019 tuo tullessaan uudistuksia autojen moottorivalikoimaan ja lisävarusteisiin. Täysin uusi 9-litrainen D15-moottoriperhe teholuokissa 330-400 hevosvoimaa täyttää Euro6d-päästönormin ilman pakokaasujen takaisinkierrätystä. MAN Comfort Steering on puolestaan sähköhydraulinen ohjauskonstruktio, jonka myötä uudet kuljettajaa avustavat järjestelmät, ruuhka-avustin ja kaistanpitoavustin, ovat tulleet valikoimaan. Vuodelle 2019 kerrotaan esiteltävän myös paljon muita kuljettajaa avustavia turvallisuus- ja mukavuusvarusteita sekä joitain rakenteellisia uudistuksia. Jälkimmäisiin kuuluu esimerkiksi uusi etuakselikonstruktio, joka mahdollistaa jopa 10 tonnin etuakselimassan.