>

Nokian Ground King esitellään syksyllä

Uusi Nokian Ground King -rengas esitellään tänä vuonna Hannoverissa Agritechnica-messuilla. Valmistaja lupaa renkaan tehostavan ja mahdollistavan erilaisia töitä yhdistämällä kestävyyden maantiekäytössä, pidon pehmeällä maaperällä ja korkean kuormankantokyvyn.

Maantiekuljetukset ja -siirtymät ovat kasvavassa roolissa traktori- ja koneurakoinnissa samalla, kun hyvä liikkuvuus pelloilla ja työmailla on välttämättömyys. Nokian Ground King -uutuusrenkaan Hybrilug™ -teknologia mahdollistaa Nokian Renkaiden mukaan molemmat, jolloin urakoitsijat saavat kaiken potentiaalin irti uusista, monikäyttöisistä koneistaan.

“Vuoden 2017 Agritechnicassa esittelimme tulevaa ennakoivan konseptirenkaan, joka lupasi aivan uutta monikäyttöisyyttä”, muistuttaa Nokian Renkaiden myynti- ja markkinointijohtaja Toni Silfverberg. ”Nyt konseptia on kehitetty eteenpäin, ja siitä on muotoutunut Nokian Ground King – rengas, joka lunastaa aiemmat lupaukset monipuolisemmasta ja kustannustehokkaammasta maanviljelystä ja urakoinnista.”

Renkaan uudet kuviot

Uuden Nokian Ground King -renkaan silmiinpistävin piirre on aivan uudenlainen pintakuvio. Kuviossa yhdistyvät ripa- ja palakuvioiden parhaat ominaisuudet, ja siltä se näyttääkin – muoto tuo mieleen paloihin jaetun ripakuvion. Mutta renkaassa on muutakin uutta kuin ulkonäkö: se murtaa tutun kuvion, jossa joko maasto-ominaisuuksista tai maantiemukavuudesta ja -kestävyydestä on tingitty.

“Teknologia on nimeltään HybrilugTM”, kertoo Nokian Renkaiden tuotepäällikkö Tero Saari. ”Siinä renkaan kosketus alustaan poikkeaa tavallisesta, millä on positiivinen vaikutus niin pitoon pehmeällä alustalla kuin maantieominaisuuksiinkin.”

Juuri hyvän joka maaston liikkuvuuden kerrotaankin tekevän Nokian Ground Kingistä ihanteellisen ensiasennusrenkaan. ”Nokian Ground Kingin asentaessaan konevalmistajat voivat olla varmoja, että rengas parantaa laitteen monikäyttöisyyttä entisestään”, Saari linjaa

Kuormankantokykyä

Monenlaisilla alustoilla toimimisen lisäksi modernin urakointirenkaan pitää olla valmis kantamaan raskaita kuormia. 
“Kulloinenkin työ saattaa vaatia raskaita lisälaitteita, jotka kasvattavat työkoneen kokonaispainoa”, Tero Saari kertoo. ”Nokian Ground Kingin hyvin vahva rakenne auttaa sitä kantamaan painaviakin kuormia vakaasti, jolloin tälläkin alueella on tarjolla mielenrauhaa.”

Kestävää pitoa

Ollakseen taloudellinen käytössä, tulee hyvän urakointirenkaan säilyttää ominaisuutensa kuluneenakin – ja mieluiten kulua mahdollisimman hitaasti.
“Nopeat maantiesiirtymät ovat erottamaton osa tämän päivän urakointia”, Tero Saari sanoo. ”Nokian Ground King on suunniteltu tukemaan tätä osa-aluetta paremmin kuin perinteiset vetokuviolliset renkaat yleensä.”

HybrilugTM-teknologian tarjoaman korkealuokkaisen, kulumista kestävän kumiseoksen määrä yhdessä laajan kosketuspinnan kanssa nostaakin renkaan tehokkaan käyttöiän aivan uudelle tasolle, Nokian Renkaat tiedottaa.

Koekäyttäjän mielipide

Ranskalainen Benjamin Dufour Saint-Lôn kunnasta on koekäyttänyt Nokian Ground King -renkaita Fendt 714-traktorissa. ”Rengas on erinomaisen mukava joka paikassa – tiellä, pellolla ja työmailla”, hän kertoo. ”Tien päällä ei rengasmelua ole lainkaan.”

Benjamin Dufourin työpäiviin kuuluu niin maatalous- kuin kunnallistöidenkin urakointia. Mukavuuden lisäksi hän arvostaa renkaan hyvää itsepuhdistuvuutta. ”Kun ajan pois pellolta, rengas puhdistuu hyvin”, hän huomauttaa – tärkeä ominaisuus teiden pitämisessä puhtaana mullasta. 

Alustavissa kokeissa Nokian Ground King –rengas on osoittanut myös kestävyytensä. ”Ne kuluvat edellisiä renkaitani hitaammin”, Dufour on pannut merkille. 

Renkaiden ulkonäöstä Benjamin Dufourilla on selkeä mielipide: ”Ensin renkaiden muotoilu yllätti, mutta nyt niiden aggressiivinen ulkonäkö miellyttää!”, hän myöntää.

Joka paikan höylä

Koneiden tehokkaampaan hyödyntämiseen Nokian Ground King on todellinen yleisrengas.

“Kyseessä on varsinainen joka paikan hyötyrengas, joka on valmiina kausittaisten ja muuten vaihtelevien töiden koko kirjoon”, Toni Silfverberg summaa. ”Jos jokainen työpäivä tuo jotakin uutta, Nokian Ground King on varsin järkevä vaihtoehto. Tervetuloa osastollemme Agritechnica 2019 -messuilla tutustumaan uutuuteen!”

Koot ja saatavuus

Tämän vuoden marraskuussa Hannoverin Agritechnica 2019 -messuilla esiteltävä Nokian Ground King on saatavilla vuodesta 2020 alkaen Nokian Renkaat -jälleenmyyjiltä. Rengaskokoja on luvassa aluksi tavallisimpiin maatalous- ja urakointitraktoreihin sopivina.

Pöttinger-uutuuksia ensi kaudelle

Maatalouskonevalmistaja Pöttinger on julkaissut koneuutuuksia ja innovaatioita tulevaan kasvukauteen. Terrasem-suorakylvökoneet ottavat teknisen edistysaskeleen, kun uusien Pro-mallien myötä työleveydeltään 3–9 metrin koneisiin tulee saataville lannoitevantaiden avulla tapahtuva sijoituslannoitus. Novacat-niittokonemallistossa puolestaan nähdään uusia innovaatioita, joilla niittämisen mukavuus ja nautinto nousevat uudelle tasolle. Lisäksi sivuripusteisten Novadisc-takaniittokoneiden mallisto uudistuu.

TERRASEM FERTILIZER PRO -suorakylvölannoittimet säästävät maan rakennetta

Uusi lannoitevantaiden avulla tehtävä sijoituslannoitus on saatavissa sekä kiinteä- että taittuvarunkoisiin Terrasem-suorakylvökoneisiin. Terrasem Fertilizer Pro -suorakylvökoneiden sijoituslannoitus luo optimaaliset olosuhteet itämiselle. Lannoitus tehdään samalla ajokerralla kylvön kanssa. Vähemmät ajokerrat parantavat kustannustehokkuutta ja säästävät maan rakennetta. Kylvövaiheen työt saadaan tehtyä nopeasti ja kaikki suotuisat päivät pystytään hyödyntämään kylvösesongin aikana.

Fertilizer Pro -lannoitevantailla lannoite sijoitetaan joka toiseen kylvöriviväliin, juuri oikeaan paikkaan ravitsemaan kehittyvän kasvuston juuria. Lannoitteiden nousevat hinnat, uudentyyppiset lannoitetuotteet, ravinteiden käytön sääntely ja tiukentuva ympäristölainsäädäntö tekevät tarkkuuslannoittamisen välttämättömäksi. Menetelmä säästää lannoitetta ja pienentää satotappioita, mutta myös vauhdittaa viljelykasvin juuriston kehitystä ja auttaa myöhemmässä kasvuvaiheessa huippusatojen tavoittelussa.

NOVACAT ja EUROCAT ALPHA MOTION PRO – tarkkaa maanpinnanseurantaa entistä kätevämmin

Katseita keräävä uusi Novacat Alpha Motion tarjoaa valmistajansa mukaan nautittavan niittokokemuksen, jossa käytettävyys yhdistyy huippuluokan maanpinnanseurantaan ja tarkkaan niittojälkeen.

Myös Novacat- Ja Eurocat-niittokonemallistot saavat jatkokseen uuden Pro-malliston, johon kuuluu niin lautas- kuin lieriöniittokoneitakin. Näissä paras mahdollinen käytettävyys yhdistyy huippuluokan maanpinnanseurantaan ja tarkkaan niittojälkeen, jolloin nurmirehun laatu säilyy optimaalisena niittohetkestä alkaen.

Kolmipistekiinnityksen ansiosta uusien Pro-mallien kiinnitys mihin tahansa traktoriin on helppoa. Käyttöön on otettu myös hyväksi havaittuja, aktiivisen tukikehikon liikkuvuutta parantavia rakenneratkaisuja. Toisin kuin tavallisessa kiinnitysrungossa, jossa ainoastaan yksi kiinnityskohta vastaa maanpinnanseurannasta ja reagoi maan epätasaisuuksiin, Alpha Motion -kiinnitysrungossa koko kannatinkehikko mukautuu maanpinnan muotoihin. Lopputuloksena on aidosti ”kelluva niitto” jopa suurilla ajonopeuksilla ja kosteilla lohkoilla niitettäessä, mistä johtuen nurmen pinta pysyy ehjänä.

NOVACAT 302 CROSS FLOW – siirtoruuvi saatavilla nyt kolmemetrisenä

Pöttinger tuo markkinoille myös taloudellisen kolmemetrisen sivuttaissiirtoruuvilla varustetun Novacat 302 Cross Flow -mallin. Kuvassa kone leveälle levittävänä.

Pöttingerin Cross Flow -sivuttaissiirtoruuvilla voidaan yhdistää nurmirehu karhoksi heti niiton jälkeen, kun murskainta ei käytetä. Cross Flow on ollut tähän saakka saatavissa Novacat A10 -yhdistelmäniittokoneeseen ja 3,5-metriseen Novacat 352 -takaniittokoneeseen. Nyt Pöttinger tuo markkinoille myös taloudellisen kolmemetrisen sivuttaissiirtoruuvilla varustetun Novacat 302 Cross Flow -mallin, jonka tehontarve on pienempi kuin isoveljellään. Myös säästöt polttoainekuluissa ovat selkeitä. Tätä niittokonemallia voi käyttää traktoreilla 100 hevosvoiman teholuokasta alkaen.

Cross Flow -menetelmän käytettävyyttä on parannettu entisestään, sillä kaikissa malleissa on nyt vakiona hydraulinen takaluukun avaus. Takaluukku voidaan avata kätevästi suoraan traktorin ohjaamosta pienen hallintapäätteen avulla.

NOVADISC-mallit 222–352 – Kevyet takaniittokoneet pienemmille maatiloille ja mäkisille alueille

Novadisc-takaniittokoneiden uusi sukupolvi on kustannustehokas ja ihanteellinen rinnelohkoille. Koneissa on kevyt mutta luja ja sitkeä rakenne.

Erityisesti pienemmille tiloille ja mäkisille alueille toimiva uutuussarja on kustannustehokkaat sivuripusteiset takaniittokoneet, jotka kulkevat kevyesti ja tasaisesti. Keveydestä on hyötyä varsinkin jyrkissä rinteissä, epätasaisessa maastossa ja ojanpientareita tai tienvarsia niitettäessä. Kevyestä rakenteesta johtuen tehontarve on huomattavan pieni, ja näitä työleveydeltään 2,2–3,46-metrisiä Novadisc-malleja voidaan käyttää varsin pienillä traktoreilla, 40 hevosvoiman teholuokasta ylöspäin.

Catilta uusia liukuohjattuja ja tela-alustaisia kuormaajia

Uudet D3-sarjan liukuohjatut ja tela-alustaiset Cat-kuormaajat on esitelty peräti 16 mallin voimin. D- ja D2-sarjojen seuraajat tuovat muun muassa parannuksia kuljettajan työskentely-ympäristöön ja telakuormaajan tukevuuteen. Lisäksi D3-sarja tukee myös Smart Attachments -työkaluja.

Hyttiin kulkemista on helpotettu laajemmalle aukeavalla ovella ja joystickien välimatkaa toisistaan on kasvatettu 76 millimetrillä, jolloin hytissä on paremmin tilaa.

D3-sarjan telakuormaajan tukevuutta on parannettu painavien kuormien käsittelyä silmällä pitäen. Koneen telaston uusittu runko ja vääntövarret vähentävät koneen nyökkimistä ja keinumista, tarjoten kuitenkin ajomukavuutta.

Kaikissa D3-sarjan telakuormaajissa on kaksinopeuksinen vaihteisto siirtymävauhdin parantamiseksi, joten koneilla saadaan valmistajan mukaan paitsi korkea kaivuteho, myös ripeä marssivauhti. Cat 279D3:n ja 249D3:n huippunopeus on 13,6 kilometriä tunnissa, joka on 20% enemmän D-sarjalaisiin nähden. 239D3 ja 249D3 ovat vakiovarusteltu kaksinopeuksisella vaihteistolla, kun ne aiemmin olivat yksinopeuksisia. Näiden mallien huippunopeus kasvaa 9% Caterpillarilta kerrotaan.

D3-sarja tarjoaa myös Smart Technology -työkalujärjestelmän, joka mahdollistaa korkeamman tason integraation Smart Attachments -työlaitteiden ja koneen välillä. Näin kuormaaja tunnistaa sarjaan kuuluvat työkalut ja laitteet automaattisesti ja säätä esimerkiksi hallintavipujen toiminnot niiden mukaisesti. Myös kuljettajaa avustavia järjestelmiä, kuten kaivuasentoon palautus ja työlaitteen automaattinen asemointi ovat nyt mahdollisia, helpottaen toistuvia työtehtäviä.

D3-sarjan myötä aiemmat XHP-tehomallit 272 ja 299 saavat nyt uuden XE-tunnuksen. 272D3 XE ja 299D3 XE edustavat Caterpillarin mukaan valmistajan liukuohjattujen sekä tela-alustaisten kuormaajien huippua.

D3-sarjan liukuohjattujen kuormaajien arvot

 226D3232D3236D3242D3
MoottoriCat C2.2 CRDICat C2.2 CRDICat C3.3B DITCat C3.3B DIT
Bruttoteho, hp (kW) 67.1 (50.1)67.1 (50.1)74.3 (55.4)74.3 (55.4)
Työpaino, kg2 6532 9552 9793 238
Nimellishyötykuorma, kg7058658201 000
 246D3262D3272D3272D3 XE
MoottoriCat C3.3B DITCat C3.3B DITCat C3.8 DITCat C3.8 DIT
Bruttoteho, hp (kW) 74.3 (55.4)74.3 (55.4)98 (73)110 (82)
Työpaino, kg3 3923 7634 1434 342
Nimellishyötykuorma, kg1 0001 225 1 5701 680

D3-sarjan tela-alustaisten kuormaajien arvot

 239D3249D3257D3259D3
MoottoriCat C2.2 CRDICat C2.2 CRDICat C3.3B DITCat C3.3B DIT
Bruttoteho, hp (kW) 67.1 (50.1)67.1 (50.1)74.3 (55.4)74.3 (55.4)
Työpaino, kg3 3723 5523 6724 076
Nimellishyötykuorma, kg9951 1301 1701 305
 279D3289D3299D3299D3 XE
MoottoriCat C3.3B DITCat C3.3B DITCat C3.8 DITCat C3.8 DIT
Bruttoteho, hp (kW) 74.3 (55.4)74.3 (55.4)98 (73)110 (82)
Työpaino, kg4 5794 8485 2005 333
Nimellishyötykuorma, kg1 4451 8802 2552 315

Ryobilta akkukäyttöinen juotin

Hankalasti sähköverkon ulottuvilla olevissa tai täysin sähköttömissä kohteissa tapahtuvaan juottamiseen on tarjolla helpotusta Ryobilta, joka tuo markkinoille 18V litium-ioniakulla varustetun juottimen. Juotoskärki kuumenee jopa 480 Celsiusasteeseen 50 sekunnissa ja 5.0 Ah:n akulla yhtämittaista juotostyötä voi valmistajan mukaan tehdä jopa kolmen tunnin ajan. Kolvin ja alustan välinen virtajohto on 83 senttimetriä pitkä ja koko paketti painaa akun kanssa vain 800 grammaa. Saatavilla on aluksi ainakin taltta- ja kartiopiikkikärki. Laitteessa on myös 10 minuutin turva- ja virransäästökatkaisu, mikäli sitä ei käytetä.

LR-konepäivän WinNova Cupin tulokset

Länsirannikon konepäivä 2019 Ulvilassa sisälsi myös WinNova Cupin eli ajokonekilpailun, ja tässä vielä 24.8. mittelöidyt tulokset:

KilpailijaLopullinen aika mahd. sakkoineen
Honkalatva7.10
Palomäki7.21
Ruohomaa7.30
Salonen8.23
Varjus8.25
Otava8.31
Teelmäki8.42
Määttä9.15
Soranummi9.18
Anttila9.55
Mäkinen10.28
Helminen11.14
Lehtimäki11.57

Kilpailu käytiin tällä kertaa parisuorituksina siten, että kaksi kilpailijaa oli omalla radallaan samanaikaisesti. Myös konemerkkejä oli tällä kertaa valittavissa neljä, Ponsse Buffalo, Komatsu 855, John Deere 1210G ja Sampo FR48.

Asfalttileikkuri Rototiltiltä

Rototilt on julkistanut valikoimiinsa asfalttileikkurin S45-, S50- ja S60-pikaliittimiin sopivina kolmena kokoversiona. Kulutusosat ovat HB500-terästä ja akselilla on kiilatappilukitus, joka tekee terän vaihdosta helppoa. Leikkurin ensiesittely on tänä viikonloppuna 29.-31.8. Load Up North -näyttelyssä Ruotsissa, mutta lisälaite on tilattavissa heti Rototilt-edustajien kautta.

Kreatelle VT5:n osaurakka

Käynnissä olevan Valtatie 5:n Mikkeli-Juva-hankkeen Nuutilanmäki-Juva-osuuden urakoitsijaksi on valittu Kreate Oy. Valinta tehtiin tarjouskilpailun perusteella, ja Kreatelle jääneen urakan hinta on noin 41,5 miljoonaa euroa.

Nuutilanmäeltä Juvalle rakennetaan osaurakassa noin 15 kilometriä uutta nelikaistaista, keskikaiteellista valtatietä ja 12 uutta siltaa. Urakkasopimus solmitaan 14 päivän valitusajan jälkeen. Tie valmistuu liikenteelle loppuvuonna 2021 ja lopullisesti tie on valmis kesällä 2022.

Mikkeli-Nuutilanmäki-osuutta urakoi puolestaan parhaillaan Destia.


Milwaukeelta iskevä akkuväännin 1″ hylsyille

Milwaukee on esitellyt järeän, iskevän akkuvääntimen tuumaisella vääntiöllä varustetuille hylsyille. Mutterin maksimikoko voi olla jopa M42, ja valmistaja kehuukin kyseessä olevan maailman tehokkaimman akkukäyttöisen mutterinvääntimen. Samalla Milwaukee toivottaa kompressorit ja generaattorit tältä osin unholaan.

M18 Fuel -akkutekniikkaan perustuva väännin painaa akun kanssa ilman hylsyä 5,9 kiloa, ja sen ilmoitetaan olevan 3,2 kiloa tämän hetken johdollista kilpailevaa huippukonetta kevyempi. Suurin vääntö kiinnitettäessä on 2033 Nm ja avattaessa 2400 Nm. Iskuluku on 0-2450 iskua minuutissa.

Moottori on hiiliharjaton, ja akut ovat nykytavan mukaan litium-ionimallisia. Lisäksi vääntimessä on One-Key-yhteys älypuhelimen sovellukseen, jonka avulla laitteen momentille voi valita kiinteän arvon. Drive Control -ominaisuus puolestaan mahdollistaa neljä eri asetusta teholle ja nopeudelle työkohteen mukaisesti

M18 FUEL ONE-KEY -mutterinväännin.
  • Työkalun kiinnitys: 1” neliökara
  • Suurin vääntö kiinnittäessä: 2033 Nm
  • Vääntö avattaessa: 2400 Nm
  • DRIVE CONTROL: 4-toiminen mukautettava
  • Työkaluitta säädettävä sivukahva: säädettävä 270°
  • Kuormittamaton nopeus: 0 – 1650 r/min
  • Iskuluku: 0 – 2 450 iskua/min
  • ONE-KEY: on
  • Paino akun kanssa: 5,9 kg

Rotator Maxpossa entistäkin isommalla osastolla

Maxpossa osastolla A31 sijaitseva Rotator juhlistaa tänä vuonna täyteen tulleita 30 vuotta siitä, kun Rotator käynnisti Furukawa-tuotemerkin maahantuonnin sekä 40 vuotta DINO- ja JLG-henkilönostimien maahantuonnin aloittamisesta. Näitä, ja muita pitkiä edustussuhteita juhlistetaan myös Maxpossa ja Rotator kertoo olevansa näyttelyssä mukana entistäkin isommalla osastolla.
Tontilla on luvassa Suomen ensiesittelyitä ja uutuuksia mm. JLG:ltä ja Merlolta. Hitachilta on esillä mm. uuden kuutossarjan minikoneet sekä useita erikoiskoneita, ja tuttuun tapaan laaja valikoima maarakennuskoneita kaivukoneista iskuvasaroihin ja maantiivistyskoneisiin. Koeajossa on myös kuutossarjan Hitachi-kaivinkone, ja taitojaan voi testata Hitachi-simulaattorilla.

Osastolla kerrotaan olevan esillä runsas tuotevalikoima kaikista muistakin Rotatorin edustamista koneryhmistä sekä jälkimarkkinointipalveluista. Tärkeän osan kattausta muodostaa myös Rotarent-vuokrauspalvelutarjonta.

Maxpo 2019 järjestetään Hyvinkään lentokentällä 5.-7.9.2019.

Movax-uutuuksia esillä Maxpossa

Movax Oy tiedottaa esittelevänsä Maxpossa osastolla 40B mm. uuden Movax-paalujohteen sekä Movax mFleet -kalustonhallintajärjestelmäänsä.

Paalujohteen kerrotaan lisäävän uuden ulottuvuuden Movaxin paalutusteknologiaan. Kaivinkoneeseen asennettava Movax-paalujohde tarjoaa valmistajansa mukaan monipuolisen ratkaisun paalutushaasteisiin eri työympäristöihin ja maalajeihin erilaisille paalutyypeille ja työtavoille. 

Movaxilta kerrotaan, että paalujohde mahdollistaa kaivinkoneen tehokkaan hyödyntämisen vaihdettavien paalutustyökalujen ansiosta. Vaihtamista kuvataan sujuvaksi, mikä on omiaan lisäämään tehokkuutta. Paalujohde mahdollistaa pidemmän liikeradan kaivinkoneasenteisiin paalutuslisälaitteisiin verrattuna, ja se täydentää jo olemassa olevaa Movax-tuoteperhettä mahdollistamalla esikairauksen sekä lyönti- ja kaivinpaalujen asennuksen jopa kahteentoista metriin asti.
Movax paalujohteisiin voidaan asentaa laajasta valikoimasta erilaisia toimilaitteita ja itse paalujohde toimilaitteineen on suunniteltu toimivaksi vakiokaivinkoneessa, jossa on normaali lisälaitehydrauliikka. Movax-paalujohdetta ja sen toimilaitteita ohjataan Movax-ohjausjärjestelmällä, johon on saatavana lisäksi Movax-tiedonhallintajärjestelmä monitoroimaan sekä kalustoa sekä paalutustyötä.

Movaxin mFleet –kalustonhallintajärjestelmän avulla voidaan seurata Movax-laitteiden kuntoa ja käyttötunteja. Reaaliaikaisen seurannan avulla käyttäjän on mahdollista ennakoida huoltoja ja varmistaa laitteen maksimaalinen käynnissäoloaika. Movaxin mLogbookin avulla työn teettäjä pystyy seuraamaan helposti lyöntisyvyyksiä, kantavuutta ja tietoa paalutustyön lopputuloksesta.

Movax PA-50L on kaivinkoneasenteinen esikaira maa-aineksille, joita ei voida tehokkaasti paaluttaa korkeataajuustäryttämällä. Kaira sopii 30-40-tonnisiin peruskoneisiin.

TEHOA JA TARKKUUTTA RR-PAALUJEN ASENNUKSEEN

Movaxilta kerrotaan myös mahdollisuudesta sivuoteiskijän sekä hydraulijärkäleen käyttöön yhdessä. Tämä takaa valmistajan mukaan esimerkiksi optimaalisen RR-paalujen käsittelyn asennuksen, ja yhdessä ohjaus- ja tiedonhallintajärjestelmän kanssa mahdollistavan tarkan, helpon ja nopean paalutuksen sekä lisäksi erittäin vaivattoman raportoinnin.  Tällä kerrotaan saatavan huomattavia säästöjä paalutustyön kokonaiskustannuksissa verrattuna vaihtoehtoisiin, perinteisempiin menetelmiin.
Työnkulku menee pähkinänkuoressa seuraavasti: sivuoteiskijällä voidaan nopeasti käsitellä ja asentaa paalut oikeille paikoilleen. Hydraulijärkäleellä taas paalutustyö on mahdollista saattaa loppuun sekä todentaa paalujen kantavuus. Paalutustyön tulos raportoidaan mLogbook-ohjelmistoa käyttäen. Yksittäisten paalujen asennustiedot tallentuvat mLogbookin avulla tarkasti, jolloin tarkistuskulut pienenevät huomattavasti perinteisiin menetelmiin verrattuna.  

2,310tykkääjääTykkää