Toyota on ilmoittanut tuovansa markkinoille uuden Proace Max -pakettiauton. Auto toki sinänsä on jo tuttu tuote yhteistyömerkkien osalta, mutta Toyotalle itselleen tämä kokoluokka on tuore aluevaltaus.
Proace Max tulee kookkaiden pakettiautojen luokkaan jakamaan markkinakakkua, jota sama auto osaltaan jakaa jo toisilla merkeillä varustettuna. Kyseessähän on nimittäin tuttu, joskin syksyllä 2023 uudistunut Stellantis-ratkaisu, josta on veistetty Citroën Jumper, Fiat Ducato, Opel Movano ja Peugeot Boxer. Nyt samaan pöytään asettuu myös siis Toyota. Suuria eroja ei Toyotakaan tähän autoon loihdi, mutta nyt valmistajalla on siis ensimmäisen kerran tilavaa tarjottavaa jopa 17 kuutioon saakka. Auto on saatavana myös esimerkiksi alustaversiona, joka mahdollistaa lavaratkaisujen toteuttamisen. Myös miehistöohjaamo kuuluu valikoimaan. Samalla kierroksella uudistetaan myös Toyotan pakutarjonnan tähänastinen kanta, eli Proace ja Proace City. Muutoksia tehdään lähinnä keulan ulkonäköön, varsinaisen perustekniikan ollessa edelleen niin ikään Stellantis-yhteistyön hedelmää.
Ja koska elämme jo vähintään toinen jalka tulevaisuudessa, pitää puhua tietenkin myös siitä sähköstä. Näitä mainittuja pakettiautoja tulee saamaan akkuvetoisena, mutta niin ikään Hiluxiin asennetaan sähkökulkua, tosin vain hybridinä: Hilux Hybrid 48V on yhdistelmä nelisylinteristä 2,8 litran dieseliä sekä ajoakun tukemaa 48 voltin sähkömoottoria. Näillä eväillä kerrotaan polttoaineenkulutusta sahattavan jopa 10% pienemmäksi. Kaikki mainitut tuotteet tulevat saataville vuoden 2024 aikana.